WELKOM
Leuk dat jij ons team komt versterken! We bieden je de ondersteuning die je nodig hebt en verwachten van jou 100% aan inzet. We willen graag dat jij plezier én succes hebt in je werk bij PorterHouse.
Het bedrijf waar je nu aan de slag gaat, kende je waarschijnlijk al maar wist je ook dat PorterHouse onderdeel uitmaakt HarborHoreca? Deze overkoepelende organisatie exploiteert horecabedrijven op de overgang van land en water. Mooie locaties waar men kan genieten lekker eten en drinken.
WAAR?
PorterHouse Naarden IJsselmeerweg 6, 1411AA Naarden 035 - 694 24 28
PorterHouse Huizen Vaarboom 1, 1275 GM Huizen 035 - 877 60 00
& Porter Social Club (op de 1e verdieping van PorterHouse in Huizen)
PorterHous Weesp, Uitermeer 5, 1381 HP Weesp (nu nog Paviljoen Uit & Meer)
PorterHouse Almere (opening soon)
ONZE MISSIE
“Onze gast voelt zich meer dan welkom, is tevreden én verrast. Wanneer verwachtingen worden overtroffen, vertelt onze gast zijn/haar ervaringen verder én komt terug voor herhaalbezoek!”
Je zult merken dat het overtreffen van de verwachtingen van onze gasten niet altijd even gemakkelijk zal zijn. Daarom zal het van jou, als deel van ons team, de maximale inzet vergen. Wij verwachten van jou dat je te allen tijde je uiterste best doet, de wil toont om te leren van je leidinggevende(n) en collega’s om zodoende verder te groeien in je positie en het bedrijf. In deze introductie training leggen we uit wie we zijn, wat we doen en wat onze huisregels zijn.
Wij wensen jou binnen ons bedrijf veel succes en plezier!
ONZE CULTUUR
De core values van Harbor Horeca bestaan uit een 4 tal waarden. De onderliggende gedachte hiervan is dat alleen blije mensen andere mensen blij kunnen maken!
Kies je houding
Zodra je de zaak binnenloopt, sta je op het podium en begint je werkdag. Je hebt de ‘dienstverlenende modus’ dus je staat ‘aan’.
Erbij zijn
Als je start met werken, ben je helemaal ‘bij’ het werk. Alle randzaken zowel privé als zakelijk zet je aan de kant. Wees alert, let op je gasten, maak oogcontact en leer je gasten (met hun wensen) kennen. Werk zoveel mogelijk in het zicht van de gast.
Speel met gasten en collega’s
Maak plezier met gasten en collega’s en straal dat uit!
Maak ze blij
Ook al sta jij op het podium; de gast heeft de hoofdrol. Leef je in en overtref de verwachtingen van de gast. Maak ze blij!
In elk bezoek streven we ernaar de gast een of meer ‘WHOW-momenten’ te laten beleven. Hoe je dat doet leer je van je leidinggevenden en je collega’s.
De maatstaf: 7 is onvoldoende, 8+ is het doel.
Daarnaast hanteren wij een aantal basiswaarden, handig te onthouden met de afkorting VOVVET. He..wat?
Deze afkorting staat voor :
- Verwachtingen Overtreffen
- Verder Vertellen
- En Terugkomen
Succesvol werken in de horeca betekent werken met je hart, plezier hebben in wat je doet en focus op de gast.
Onze gasten komen niet alleen voor eten en drinken maar voor de totale beleving.
WE LIKE TO SHARE OUR HOUSES
PorterHouse is een eigentijds en informeel restaurant. Een plek om elkaar te ontmoeten met familie, vrienden of voor werk. Dagelijks vanaf 11:00 geopend voor lunch, diner, borrel en bites*. Op het menu vind je stoere, eenvoudige gerechten van goede kwaliteit. Denk hierbij aan een hamburger van dubbeldoel rund, dry-aged steaks of kip van de grill.
Bij ons ‘thuis’ is iedereen welkom. We zijn gesteld op eenieder die ons komt verblijden met een bezoek aan PorterHouse. En precies dát gevoel willen we overbrengen op onze gasten zodat zij PorterHouse met een brede glimlach verlaten om snel weer op bezoek komen. Hoe? Door te laten merken dat we het leuk vinden wat we doen! We bieden service met een echte glimlach en serveren eten en drinken van goede kwaliteit in een sfeervolle omgeving. Zonder enige concessie; goede service, kwaliteit en belevenis.
Sleutelwoorden; professionaliteit, gastgerichtheid, inzet en enthousiasme.
*Let op; openingstijden kunnen afwijken per locatie
TEAMWORK & COMMUNICATIE
There is no I in Team
Om een bedrijf als PorterHouse te runnen is teamwork essentieel! Niemand kan in z’n eentje alle gasten tegelijk verwelkomen en voorzien van eten, drinken en voldoende aandacht. Wij geloven dat de ‘Team Spirit’ grotendeels het succes van PorterHouse bepaald. De gast is gevoelig voor de sfeer in het bedrijf; als het ‘klikt’ tussen de medewerkers onderling (bediening, keuken en management) merkt de gast dit direct. Is de stemming niet prettig, dan zorgt dat voor een slechte sfeer in PorterHouse.
‘Teamwork’ is het toverwoord. Ben jij een echte ‘Teamplayer’?
Of jij geschikt bent in teamverband samen te werken, hangt af van (karakter)eigenschappen als het tonen van interesse in een ander, behulpzaamheid, betrouwbaarheid, betrokkenheid, eerlijkheid, aanpassingsvermogen en je communicatieve vaardigheden.
Wat we van jou verwachten? Lees verder...
WAT WE VAN JOU VERWACHTEN
Hulp bieden
Bied hulp aan een ander. Je kunt dat o.a. doen door tafels schoon te maken, drankjes of gerechten (helpen) maken of serveren, glazen spoelen achter de bar etc. Verlies echter nooit de gast en je eigen positie/verantwoordelijkheden uit het oog.
Hulp vragen
Je bent geen goede medewerker als je alle gasten te snel en gehaast alleen hebt kunnen bedienen. Je bent wel een goede medewerker als je op tijd ziet aankomen dat het (te) druk wordt en hulp vraagt, zodat de gast goede service en veel aandacht krijgt. Een goede medewerker heeft het dus nooit té druk!
MANAGEMENT TEAM
Je zult de komende tijd meer dan genoeg nieuwe gezichten tegenkomen. Om je alvast een beetje voor te bereiden stellen wij, het management, ons graag aan je voor!
Niels Bouwmeester,
overkoepelend chef
Hoe je mij kan bereiken?
E-mail: [email protected]
Tel: 06-53284950
Jelmer Wilgenhof,
bedrijfsleider Huizen
Hoe je mij kan bereiken?
E-mail: [email protected]
Tel: 06-53564381
Anne Saarberg,
bedrijfleidster Naarden
Hoe je mij kan bereiken?
E-mail: [email protected]
Tel: 06-81935623
Lilian Vijver,
bedrijfsleidster Weesp
Hoe je mij kan bereiken?
E-mail: [email protected]
Tel: 06-12425420